יום שלישי, 10 במרץ 2009

מערכות ביתיות לטיהור ומיחזור של מים


מים נשארים מים, ממש כמו בטבע: כמות קבועה של מים מתמחזרת בעולם, מלוחים או מתוקים, נוזל, גז או קרח. אפילו "סתם טיפת זיעה" עשויה יום אחד להתגלגל להיות לגשם, אז על אחת כמה וכמה זיעתם של עצים, יצרני הגשם הגדולים בעולם.
מן הראוי כי את המים בהם אנו משתמשים לצורכינו נחזיר לאמא אדמה כשהם נקיים ולא מזוהמים. למרבה המזל מים זורמים הם בעלי תכונה טבעית עתיקת יומין של טיהור עצמי.
("גן עדן בפתח הבית" - טליה שניידר)



בטבע, מטוהרים המים בעזרת תנועה, בקטריות וצמחי גדה, אנו יכולים לחקות ולהעתיק מערכות שכאלו אל בתינו ולטהר את המים האפורים שלנו.


מים אפורים

מים אפורים מקורם בשטיפת ידיים, רחצה, בישול, שטיפת כלים, מכונת הכביסה ושטיפת הכלים, מי אקווואריום ביתי וכדו'. אם אתם צורכים מזון ותכשירי ניקוי אורגניים אזי המים שלכם עשירים בחומרי תזונה ושמנים טבעיים, החיוניים לאדמה, ואפשר להשתמש בהם להשקיית הגן.
המים האפורים מכילים גם שומנים שאותם צריך לסנן ופתוגנים מהם יש להמנע ממגע ישיר. אין זה מומלץ להזרים מים אפורים ישירות לגן, חשוב ביותר לסנן אותם ולטהרם.


שיטות ביולוגיות לטיהור ביתי של מים אפורים


ערוגות סוף וקנה (Reed Beds) - מערכת של בריכות או מיכלים הפועלים כמסננים מכנים-ביולוגים לטיהור וסינון המים דרך אגריגטים וצמחי מים. גודל הבריכות משתנה ביחס לכמות המים האפורים המוזרמות לתוכן.
המיכל הראשון הוא מיכל הפרדה או מיכל שיקוע. המיכל נועד להפריד מוצקים ושומנים מן המים ולבצע סינון ראשוני.. זהו מיכל רגיל בעל מכסה. לרוחב המיכל נעוצה מחיצה המגיעה עד לגובה של כ-10 ס"מ מן התחתית. המים הנכנסים למיכל נבלמים ע"י המחיצה, ונאלצים לעבור תחתיה. צד אחד של המחיצה יכול להיות מלא בקש על מנת לשמש כפילטר ללכידת שערות ושומנים. את הקש יש להחליף מידי מספר חודשים - תלוי בכמות המים העוברים דרכו. מכאן זורמים המים למיכל גדול, בריכה או לחילופין כמה מיכלים אחד אחרי השני.
בקרקעית הבריכה מניחים אבנים בגודל משתנה עד לחלקה העליון, מן הגדול אל הקטן, על מנת לאפשר תנועת מים ביניהן. בצורה זו המים אינם גלויים כך שיתושים ומזיקים אחרים לא יכולים להטיל את ביציהם. בקטריות המשגשגות על שטח הפנים של האבנים ניזונים מן החומר האורגני שבמים ומטהרות גם הן את המים. שותלים בבריכה מגוון של צמחי גדה כגון קנה מצוי, סוף מצוי, סמר הביצות, נופר, קנה הודית, נענע נחלים ועוד. צמחי המים סופחים לתוכם חנקות, זרחות ומתכות רעילות. מידי חורף קוצרים את הצמחייה, מדללים ואת הצמחים שנקצרו מעבירים לערימת הקומפוסט שמנטרלת את הרעלים שנקלטו בצמח. משם עוברים המים למיכל או בריכה ומשם לגן. בריכת האגירה יכולה גם לשמש כבית גידול טבעי לחיות בר.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

חיטוי מאגרי מים צריך להיעשות בעזרתו של איש מקצוע

aquatechbusiness אמר/ה...

סננים למערכת מים תעשייתית של חברת אקוואטק הכי מומלצים בשוק